سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

علائم ظهور به دو دسته تقسیم می شوند: علائم حتمی و علائم غیر حتمی. فضیل بن سیار از امام باقر(ع) روایت کرده که فرمود: نشانه های ظهر دو دسته است :نشانه های غیر حتمی و نشانه های حتمی. خروج سفیانی از نشانه های حتمی است که راهی جز آن نیست.

منظور از علائم حتمی آن است که به هیچ قید و شرطی مشروط نیستند و قبل از ظهور باید واقع شوند . اما مقصود از علائم غیر حتمی آن است که حوادثی هستن که به طور مطلق و حتم از نشانه های ظهور نبوده است. علائم حتمی وقوع چند مورد است. امام صادق فرمود: پیش از ظهور حضرت قائم(عج) پنج نشانه حتمی است: یمانی ،سفیانی ،صیحه ی آسمانی ،قتل نفس زکیه و فرو رفتن در بیایان. وقوع ندا نیز از امور حتمی است و نیز وحشتی در ماه رمضان است که خفته را بیدار کند و شخص بیدار را به وحشت بیندازد. امیر المومنین نیز می فرماید:ده چیز است که پیش از ظهور به وقوع می پیوندد: سفیانی ،دجال ،دخان ،دابه ،خروج قائم ،طلوع خورشید از مغرب ،نزول عیسی ،خسوف در شرق ،خسوف در جزیرة العرب و آتشی که از مرکز عدن شعله می کشد و مردم را به سوی بیابان محشر هدایت می کند.

سفیانی در روایت چنین روایت شده است :او مردی است به رنگ سرخ و زرد با چشم کبود ،در ظاهر ذکر خدا می گوید ولی از پلید ترین و کثیف ترین مردان روزگار است. در پلیدی و خباثت چنان است که زن بچه دار خود را از ترس این که مبادا مردم را به مخفیگاه او راهنمایی کند ،زنده به گور کرد.

یکی از نشانه های دوران ظهور ،خروج دجال است. دجال در روایات اسلامی این چنین است که: او دارای قدرت و تاثیر عجیبی است . چشم راست ندارد و چشم دیگرش در وسط پیشانی اوست و مانند ستاره ی صبح میدرخشد . چیزی در چشم او است که گویی امیخته به خون است . او در یک قحطی سخت می آید و بر الاغ سفید رنگی سوار می شود که یگ گام آن به اندازه ی یک میل راه است. وی از همه جا میگذرد اما در مکه و مدینه قدم نمیگذارد.

زمان و مکان ظهور

ظهور امام وقت و ساعتی دارد که بنا بر روایات نقل شده همانند بساعت برقراری قیامت است.یعنی کسی به جز خداوند متعال از ظاهر شدن این آفتاب عدل گستر اطلاع ندارد. امام غایب می فرماید: و اما ظهور فرج بسته به اراده ی خداوند است و کسانی که وقت و مکانی برای ظهور تعیین میکنند دروغگو هستند. بنابر این زمان ظهور را هیچ کس حتی پیامبر اکرم نیز نمی داند.

اصحاب امام در عصر ظهور

هنگامی که بنیان گذار حکومت واحد جهانی ،حضرت موعود بر اساس عدالت و آزادی واقعی ،مامور به تشکیل حکومت می شود تعداد 313 نفر از یاران خاص آن حضرت که همگی از تربیت شدگان مکتب ولایت و از عاشقان پاکباخته ی خاندان وحی هستند ،در اطراف وجود مقدسش جمع شده و به تشکیل حکومت واحد جهانی ماموریت می یابند.






تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 95/8/12 | 3:0 عصر | نویسنده : یه دانش اموز | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.

ابزار هدایت به بالای صفحه

کد دعای فرج-وبلاگ

امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت

ابزار وبلاگ